روش های دیجیتال مارکتینگ

در بخش اول دیجیتال مارکتینگ که با موضوع تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر کسب و کار در این صفحه منتشر شد با مواردی همچون معنی و تعریف دیجیتال مارکتینگ، چطور دیجیتال مارکتینگ کنیم؟ و دیجیتال مارکتینگ بر کسب و کارها چه تاثیری دارد؟ آشنا شدیم.
و در آخر نوشتار نیز گفتیم که اگر فروش اینترنتی داریم حتما بعد از انجام هر یک از موارد قسمتِ چطور دیجیتال مارکتینگ کنیم؟ درگاه پرداخت سایت را بررسی کنیم. و متوجه شدیم که اصلی ترین هدف دیجیتال مارکتینگ برند شدن است که در آینده به مبحث برندینگ نیز می پردازیم.
ابتدا انواع کانال ها و شاخه های دیجیتال مارکتینگ را در زیر می خوانیم و سپس توضیحی مختصر برای بهتر متوجه شدن انواع بازاریابی اینترنتی را می بینیم.
انواع روش های دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing :
•    ایمیل مارکتینگ
•    تولید محتوا
•    افیلیت مارکتینگ
•    شبکه های اجتماعی
•    سئو SEO
•    روابط عمومی آنلاین
•    تبلیغات کلیکی
•    و …
ایمیل مارکتینگ: بیش از هفتاد درصد بازاریابان اینترنتی معتقدند که ایمیل روی روابط آن ها با مشتری ها و دیگر شرکت ها و افراد تاثیر مثبت گذاشته است و موجب همکاری و فروش شده است. پس نباید اهمیت ایمیل مارکتینگ با محتوایی جذاب را دست کم گرفت و برای این کار هم می توانیم از outlook و هم از دیگر نرم افزار ها و سیستم های ایمیل مارکتینگ ایرانی و خارجی استفاده کنیم.
تولید محتوا: تولید محتوا مهم ترین و بهترین شاخه دیجیتال مارکتینگ است و در بخش قبل هم گفتیم که پادشاه بازاریابی اینترنتی است.
بازاریابی محتوا یا تولید محتوا باعث آگاهی از برند می شود و موجب افزایش اعتماد به کسب و کار شما می شود.
بازاریابی محتوا انواع مختلفی مثل: وبلاگ‌ها، ویدیوها، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، کتاب‌های الکترونیکی، بروشورها، اینفوگرافیک‌ها، پادکست ها، مطالعات موردی و… دارد.
افیلیت مارکتینگ: افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی یا سیستم همکاری در فروش به این صورت است که اشخاص و شرکت های علاقمند به همکاری در فروش با شما کافی است لینک محصولات و خدمات شما را در سایت یا صفحات شبکه های اجتماعی خود قرار دهند و با هر مراجعه و تبدیل آن به فروش سهمی از درآمد شما داشته باشند. افیلیت معمولا یک همکاری برد – برد است و کم پیش می آید کسی ضرر کند.
شبکه های اجتماعی: در سراسر جهان میلیاردها کاربر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. این مسئله باعث می شود که دیجیتال مارکتینگ در این شبکه ها افراد زیادی را با برند شما آشنا کند.  و می تواند روش با ارزش، مقرون به صرفه و کم هزینه ای برای بازاریابی دیجیتال باشد.
روابط عمومی آنلاین: روابط عمومی آنلاین کاملا شبیه روابط عمومی معمولی یا سنتی است و به این شیوه با مشتریان خود و سرنخ های دیگر در شبکه های اجتماعی به صورت آنلاین در ارتباط هستیم و از آن ها در مورد خریدشان یا علت خرید نکردن شان صحبت می کنیم.
سئو: SEO یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو باعث می شود در هنگام سرچ و جستجوی کاربران در فضای اینترنت موتور جستجوی مربوطه مثلا گوگل سایت شما در نتایج اولیه نمایش دهد. پس باید به درستی و بر اساس کلمات کلیدی که مورد نظرمان است و مشتریان براساس آن در اینترنت جستجو می کنند محتوای با ارزش تولید کنیم و تنظیمات گفته شده بر اساس مستندات موتور جستجو را در سایتمان رعایت کنیم. یادمان باشد که همیشه می گویند اگر می خواهید چیزی را پنهان کنید سعی کنید در صفحه دوم گوگل به بعد قرارگیرد، زیرا تعداد کاربرانی که به صفحات بعدی مراجعه می کنند بسیار کم می باشد.  
برای مثال اگر واژه abastudio را برای تحقیق سرچ کنید سایت abastudio.ir را در صفحه اول مشاهده می کنید. زیرا یکی از کلمات کلیدی که برای سئو سایت استفاده شده است “abastudio” می باشد. 
تبلیغات کلیکی: این نوع بازاریابی و تبلیغات نیاز به هزینه زیادی ندارد و معمولا همه کسب و کار ها حتی کسب و کارهای کوچک و نو پا نیز می توانند از آن استفاده کنند و برایشان به صرفه است.
تبلیغات کلیکی به این صورت انجام می شود که به تعداد کلیک هایی که می شود باید هزینه تبلیغ بدهیم و هر چه تعداد کلیک مثلا روی یک بنر تبلیغاتی بیشتر شود هزینه تبلیغات بالاتر می رود. و حتما هنگام پرداخت هزینه تبلیغات به درگاه پرداخت منتخب توجه کنید .

  • سخن پایانی:
  • سعی کنید هنگام پرداخت هزینه های اینترنتی حتما به درگاه پرداخت پذیرنده توجه کنید نکات امنیتی را رعایت کنید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *